MALÝ BADATEL

Od 17. a 18. října se ve spolupráci se Světem techniky rozběhl kroužek pro malé přírodovědce (pro aktivní, nadané a talentované žáky 4. -6. ročníků ZŠ)  s názvem „MALÝ BADATEL“.

Deset 60 minutových lekcí proběhne v laboratořích Světa techniky pod vedením zdejších lektorů bezplatně.

Setkání budou probíhat každou následující středu a čtvrtek až do Vánoc vždy v 15 hodin.

Přihlášky: https://goo.gl/forms/Sg3McTE7GGb6tD5E2 ještě máme volná místa.

 

Program středečních setkání:

1) Téma:  BIOLOGIE

1. lekce: BUŇKA – TOVÁRNA

Základní techniky práce s profesionálním laboratorním mikroskopem a pozorování rozličných buněčných struktur.

2. lekce: MINI, MIKRO

Pozorování a určování různých mikroorganismů, které lze pozorovat pouze v mikroskopu.

3. lekce: ŽIVOTODÁRNÁ ZELEŇ

Co je ukryto v rostlinách a co všechno rostliny umí. Laboratorní aktivity s rostlinami.

4. lekce: BIOLOGICKÉ DIVADLO

Ztvárnění procesu fotosyntézy formou biologického divadla.

 2) Téma ROBOTI

5. lekce: JAK FUNGUJE ROBOT

Roboti se dnes nacházejí všude kolem nás. Mnohdy ani netušíme, kolik věcí nám ulehčují a co všechno dělají. Jak je ale naučit, aby dělaly to, co po nich chceme?

 3) Téma CHEMIE

6. lekce: BUDU LABORANT!

Jak se chovat v laboratoři, aby to bylo bezpečné? Jaké pomůcky a sklo lze používat? První chemická lekce bude zaměřena na seznámení s laboratorním prostředím a jeho bezpečností pomocí různých atraktivních experimentů.

7. lekce: VYROBÍM SI SVOU SMĚS

Co je to směs? Jak ji připravit? Kde všude se s ní setkáme? Vlastní badatelskou práci se děti naučí poznávat, dělit i připravit vlastní směsi a experimentovat s nimi.

8. lekce: PRVNÍ VLASTNÍ CHEMICKÉ OPERACE

Jak oddělit písek od vody nebo olej z olejnatých semen? Jak získat čistý cukr z cukerné šťávy? Pomocí experimentů a badatelské práce se děti seznámí se separačními metodami.

9. lekce: POZOR NA KYSELINY A ZÁSADY!

Seznámení s pojmy kyselina, zásada, jejich bezpečnost či nebezpečnost. Děti zjistí, jak moc jich je kolem nás.

10. lekce: TEPLOTA

Proč se v zimě solí silnice? Kde led roztaje rychleji, ve slané nebo sladké vodě? Děti hledají odpovědi na badatelské otázky týkající se teploty

 

Program čtvrtečních setkání:

1) Téma CHEMIE

1. lekce: BUDU LABORANT!

Jak se chovat v laboratoři, aby to bylo bezpečné? Jaké pomůcky a sklo lze používat? První chemická lekce bude zaměřena na seznámení s laboratorním prostředím a jeho bezpečností pomocí různých atraktivních experimentů.

2. lekce: VYROBÍM SI SVOU SMĚS

Co je to směs? Jak ji připravit? Kde všude se s ní setkáme? Vlastní badatelskou práci se děti naučí poznávat, dělit i připravit vlastní směsi a experimentovat s nimi.

3. lekce: PRVNÍ VLASTNÍ CHEMICKÉ OPERACE

Jak oddělit písek od vody nebo olej z olejnatých semen? Jak získat čistý cukr z cukerné šťávy? Pomocí experimentů a badatelské práce se děti seznámí se separačními metodami.

4. lekce: POZOR NA KYSELINY A ZÁSADY!

Seznámení s pojmy kyselina, zásada, jejich bezpečnost či nebezpečnost. Děti zjistí, jak moc jich je kolem nás.

5. lekce: TEPLOTA

Proč se v zimě solí silnice? Kde led roztaje rychleji, ve slané nebo sladké vodě? Děti hledají odpovědi na badatelské otázky týkající se teploty.

2) Téma  BIOLOGIE

6. lekce: BUŇKA – TOVÁRNA

Základní techniky práce s profesionálním laboratorním mikroskopem a pozorování rozličných buněčných struktur.

7. lekce: MINI, MIKRO

Pozorování a určování různých mikroorganismů, které lze pozorovat pouze v mikroskopu.

8. lekce: ŽIVOTODÁRNÁ ZELEŇ

Co je ukryto v rostlinách a co všechno rostliny umí. Laboratorní aktivity s rostlinami.

9. lekce: BIOLOGICKÉ DIVADLO

Ztvárnění procesu fotosyntézy formou biologického divadla.

3) Téma ROBOTI

10. lekce: JAK FUNGUJE ROBOT

Roboti se dnes nacházejí všude kolem nás. Mnohdy ani netušíme, kolik věcí nám ulehčují a co všechno dělají. Jak je ale naučit, aby dělaly to, co po nich chceme?